bluewood.blogg.se

2018-05-26
12:00:00

Bloggutmaning - dag 4. Min historia med SSO!

För flera år sen så blev jag medlem på en sida som heter stallet.se. En del av er känner säkert igen den och andra inte.
En dag under sommaren 2012 så loggade jag som vanligt in och såg att dom hade en reklam för SSO. jag kollade in sidan och tyckte det såg intressant så jag regristrerade mig direkt.
Just då var jag på vårat landställe så jag kunde inte spela förrän jag kom hem till civilisationen. När jag skapade min karaktär så tänkte jag inte helt och hållet. jag var inte världens smartaste då och det är jag fortfarande inte men önskar jag kunde valt ett bättre namn, haha. jag trodde av någon anledning att efternamnet som jag valde (jag läste inte att det var ett efternamn) skulle vara en plats som jag ville börja på i spelet *host*.
eh ja, jag trodde då att Bluewood skulle vara ett ställe i spelet där man fick börja och fråga inte hur jag kunde tänka på nåt sånt för jag tänkte inte, heh.
jaja nu vet ni den pinsamma biten :D
 
så kom jag in i spelet, och jag föll pladask för det!
 
 
Vet ni? när jag skapade mitt konto och började spela så hade jag den här tanken i huvudet "jag ska köra det här på egen hand. jag ska inte ha kontakt med folk och jag tänker inte bli vän med någon"
Då hade jag en ännu värre socialfobi än vad jag har nu och introvert som bara den.
 
men vad hände? jo jag fick tillslut vänner, jag minns min första vän och tack vare han så lärde jag känna en massa andra personer som jag fått träffa irl!
vissa har jag fortfarande inte träffat dock men det lär väl ske nån gång.
 
ibland undrar jag vad som hade hänt om jag INTE skickade en vänförfrågan till honom. kanske aldrig hade gått med i hans klubb, rainbow dragons. hade kanske aldrig lärt känna dom jag har lärt känna. och min pojkvän som jag också träffade i sso, kanske jag inte haft en aning om vem han är nu liksom. Det är så skumt det där med ödet!
 
 
Tack vare SSO så har jag utvecklats otroligt mycket. jag är fortfarande introvert och har en släng av socialfobi och en massa osäkerheter, men jag är starkare!
Jag har vänner, även fast jag inte har kontakt med många av dom numera, men dom finns där. jag har en pojkvän. jag har rest både upp och ner i landet för att träffa folk jag aldrig mött tidigare.
 
Jag minns min första resa, det var till norrland för att träffa regina eastwright. åkte buss i 10 timmar för att vara med henne i en vecka, det var det läskigaste jag någonsin gjort men det var värt det :D
 
Jag hoppas att ni inte somnade under läsningen? ber om ursäkt om det blev för långt men kan tillägga att jag faktiskt inte brukar skriva såhär mycket så det är framsteg iallafall. blev en liten nostalgi tripp och tro mig, det finns mycket mer att skriva men jag väljer att inte göra inlägget för långt.
jag slänger in en bild från den gamla goa tiden när man umgicks mer med folk i spelet!
 
<3
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: